Téry Ödön Túra Club

Túratársaságunk 40 évvel ezelőtt alakult, és a mai napig működik kb 50 fővel. Fő tevékenységünk a gyalogos turizmus, szeretjük és óvjuk a természetet. Ezen az oldalon megpróbálunk röviden beszámolni a látottakról, kedvet csinálni a természetjáráshoz.

Íme beszámolónk a túráról:

A kiírásnak megfelelően 9 órakor találkoztunk a turistatársakkal.  Eléggé hideg volt az idő, sőt még a hó is elkezdett esni. Persze ez nem tántorított el minket. Különösen nagy örömünkre szolgált, hogy két vendégturista is csatlakozott hozzánk aznap. J  A 11-es busszal a rózsadombi Eszter utcai megállóban szálltunk le, bekkukkantottunk a modern Tövis utcai ferences templomba, majd a 11-es busz vonalán továbbmenve jobbra az első mellékutcán (Pentelei Molnár utca) át a Vérhalom térre jutottunk. Onnan a játszótér melletti Áfonya utca egyenesen kivezet a Józsefhegyi útra, a Józsefheyi barlang bejáratához, amely azonban nem látogatható. Nyugat felé menve a Józsefhegyi úton kb 150 m-re már kivehető a vaskos gyönyörű körpanorámát igérő kilátó. Sajnos az időjárás miatt nem volt az igazi a kilátás, de még így is szép volt.  A kilátó után megnéztük  Illyés Gyula egykori házát, majd a volt Kádár villát is, amit nem lehet látni, mivel ráépítettek már újabb szinteket.  Visszatérve a lejtős ház-néző kitérőnkről folytattuk utunkat a Szemlőhegyi barlang felé, a Józsfehegyi út másik, K-i részén ismét a barlangbejáratot védő ház előtt haladva el. A barlang bekerített kertjében szép kőgyűjteményt tekintettünk meg. Innen is szép lett volna a kilátás. A Józsefhegyi út a Pusztaszeri útba torkollik, amelyen alig 10 perc alatt elértük a Szemlőhegyi barlang terméskő építményét. A barlangi csoportos vezetés 11-kor indult  Nagyon szép volt a barlang (láttunk jegesmedvéket, a süllyedő Titanicot, találkoztunk egy boszorkánnyal, és persze ahol boszorkány ott tűzokádó sárkány is előfordul). A barlang után már verőfényes napsütésben sétáltunk egy kicsit a Szemlőhegyen, ahol láttuk a hegymászók emlékhelyét. Mindezek után folytattuk sétánkat a házak között, a Zöldmáli úton, követve az aszfaltra nyomtatott fehér pálvölgyi barlangjelzést, majd a Zöldmáli lejtőről a Zöldlomb utcába térve a 29-es busz Zöldkert utcai megállójában jobbra fordultunk hegynek fel. Ekkor már kitisztult az ég és a Zöldkert utca tetején, a Szalamandra utcában napoztunk. Tovább a Pálvölgybe igyekeztünk, a Napsugár utcán át rövidesen a Szépvölgyi útra jtottunk a 65-ös busz megállójánál lenéztünk a Pálvölgyi barlang bejáratához, majd busszal a Kolozsi térre jutottunk sajnálva, hogy a jól ismert cukrászdánál nem kerültünk sorra valami finomság erejéig. A túravezető ajánlja, hogy majd az igazi tavaszban vagy finom nyárban bárki végigjárhatja ezt az útvonalat, térképre pillantva, felidézve a tájak helytörténeti emlékeit (Vérhalom, Törökvész, Szemlőhegy, Zöldmál).

(lejegyezte: Gyökeres Anikó, a képeket köszönjük: Szabóné Ancsának)

Oldal: Március 7-i túra képekben (Rózsadomb-Szemlőhegy)
Téry Ödön Túra Club - © 2008 - 2024 - teryodonturaclub.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés