Téry Ödön Túra Club

Túratársaságunk 40 évvel ezelőtt alakult, és a mai napig működik kb 50 fővel. Fő tevékenységünk a gyalogos turizmus, szeretjük és óvjuk a természetet. Ezen az oldalon megpróbálunk röviden beszámolni a látottakról, kedvet csinálni a természetjáráshoz.

Egyhetes nyári táborozásunk helyszíne a Zempléni hegység északi szögletében elterülő " Aranygombos " Telkibánya volt. Szállásul - remélem Mindenki megelégedésére - a kedves Trófeás Vendégház szolgált. A túra első napján az Érc- és Ásványbányászati Múzeumot, a helyi nevezetességeket néztük meg.  Másnap gyalogtúrára indultunk – Telkibánya – Ósva völgy – Perlitfolyás – Középkori duzzasztógát – Perlit – kőtornyok - Bika-rét - útvonalon (15 km) A következő napon autókkal keltünk útra. Boldogkő-várát kerestük fel, majd A Vizsolyi Református Templomban a Károli bibliát tekintettük meg. Ezután a Nyomdatörténeti Múzeumban volt alkalmunk megcsodálni, hogyan is nyomtatták egykoron a bibliát. Szerencsére túracsoportunkban akadt egy kitűnő nyomdász (bizonyos Mantskovit mester, alias, Dobos Benedek) és kiváló segítője "Jakab fiam", azaz Dobos Barnabás. A háttérben – igen fontos szerepkörben – egy kakukkos óra támogatta az eredményes munkát. Szállásunk felé igyekezve még betértünk a gönci Huszita-házba.  Negyedik napon  10 km-et gyalogoltunk Holló-házára, ahol a Porcelán Múzeumban  tettünk látogatást. Ötödik napon csapatunk kettévált, volt aki a Regéci várat ostromolta meg, mások a Telkibánya – Kis - Bikk-kút – Reszelt-bérc – Pálos-kolostor – Telkibánya útvonalon tettek 16 km-es túrát. Hatodik napon a Füzéri-vár, Tájház, a Füzérradványi Kastély, kastélypark volt a program, majd a hetedik napon szép emlékekkel indultunk haza, remélve, hogy túrázunk még a szépséges Zempléni-hegységben.

(írta: Szabó Ancsa; a képeket köszönjük Szabó Ancsának)

Középkori duzzasztómű:

A "kulcs-őr" :

Füzérradványi kastély:

A kastélypark platánfája:

Hogy le ne szakadjon az ág!:

Vidám ebéd Bózsván, Füzérradványból hazafelé:

Oldal: Július 18-24-i túra képekben (Telkibánya)
Téry Ödön Túra Club - © 2008 - 2024 - teryodonturaclub.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés