Téry Ödön Túra Club

Túratársaságunk 40 évvel ezelőtt alakult, és a mai napig működik kb 50 fővel. Fő tevékenységünk a gyalogos turizmus, szeretjük és óvjuk a természetet. Ezen az oldalon megpróbálunk röviden beszámolni a látottakról, kedvet csinálni a természetjáráshoz.

A mai kikapcsolódásunk Csobánka környéki látnivalókra koncentrálódott. Reggel mindjárt két "kellemetlenséggel" kellett szembenéznünk, az egyik az óraállítás, ami miatt mindenkinek egy órával előbb kellett felkelnie, a másik, hogy vágány karbantartás miatt nem járt a HÉV a Batthyány tér és Békásmegyer között, így azt a távolságot busszal kellett megtenni, majd átszállni a HÉV-re Pomázig. A 14 résztvevő a kezdeti kalandokat túlélve igazi kellemes tavaszi túra kerekedett váltakozva széllel, felhővel és napsütésel. Túránkat a csobánkai tanösvényt követve haladt, ahol frissen kihelyezett táblák tájékoztattak bennünket geológiáról, növény és állatvilágról. Az össznépi beszélgetés miatt nem vettük észre a jelzetlen szakaszt, ahol tovább kellett volna haladnunk a Majdán-nyerget elhagyva, végül a Kevély-nyergen kötöttünk ki. Ezt a kitérőt persze senki sem vette tragikusan mivel utunkat szép tavaszi virágok (odvas keltike, tüdőfű, galamb virág, ibolya és hóvirág) szegélyezték, még szép napozó gyíkot is sikerült lencsevégre kapni. Szóval innen visszafordulva eredeti célunk felé vettük utunkat és szép rálátás (Csobánkára és az Oszoly tetőre) mellett érkeztünk a Szent-kúthoz. Ott nagy tisztaságot, összeszedett szemetet (amit a Kevély-nyeregben nem mondhatunk el), a Mária szobornál kihelyezett friss virágot találtunk. A forrás nyomoskútba van "szorítva", és nagyon vasas ízű. Végül túránkat befejezve visszatértünk Csobánkára. Köszönjük a mai szép napot. (írta: Dobos Ildi, a képeket köszönjük Versegi Károlyné Mártinak és Dobos Ildinek)

Oldal: Március 28-i túra képekben (Pilis hegység-Csobánkai tanösvény)
Téry Ödön Túra Club - © 2008 - 2024 - teryodonturaclub.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés