Téry Ödön Túra Club

Túratársaságunk 40 évvel ezelőtt alakult, és a mai napig működik kb 50 fővel. Fő tevékenységünk a gyalogos turizmus, szeretjük és óvjuk a természetet. Ezen az oldalon megpróbálunk röviden beszámolni a látottakról, kedvet csinálni a természetjáráshoz.

Ezen a túranapon délelőtt a Hajózástörténeti Múzeumot szerettük volna megnézni - tervezett új helyén - Nagymaroson. Bármennyire is szurkoltunk a számunkra nagyon kedves múzeumnak és vezetőjének. a Zebegényből Nagymarosra történő átköltözés nem sikerült. Így átprogramoztuk magunkat és a hajókirándulás kezdetéig a Visegrádi Királyi Palota megtekintést céloztuk meg. Némi csalódás ért minket, mikor a nagymarosi vasútállomástól a komphoz érkeztünk, mert a révészek abban a pillanatban oldották el a köteleket, minket a parton hagyva.  Egy órás várakozásra kényszerültünk, de ez szerencsére kellemesen telt. Ki a lángossütőt kereste fel, ki a szépen kiépített dunaparti úton sétált egyet Visegrád látképében gyönyörködve. Végül átjutottunk a túlpartra, ahol nagy örömünkre újabb túratársak csatlakoztak hozzánk. majd megnéztük az egyre szebb Királyi Palotát. A hajó indulásáig túráztunk egyet a Fellegvárhoz vezető meredek úton, illetve aki ezt nem vállalta sétával, pihenéssel töltötte el a várakozási időt. Két órakor szálltunk a MAHART Hullám nevű hajójára. Dömösig, majd visszafelé Nagymarosig hajóztunk, megcsodálva a Dunakanyar lenyűgöző látványát.  Nagymarosról vonattal tértünk haza, a vonat indulásáig fagylaltozással, újabb lángos-evéssel becsülve meg magunkat.

(írta: Szabó Ancsa, a képeket köszönjük: Szabó Ancsának és Heinrich Nórának)

Átkelés Visegrádra:dunakanyar.jpg

Befejeztük a látogatást:dunakanyar7.jpg

Látképek a hajóról:dunakanyar8.jpg

További képek:dunakanyar10.jpg

Oldal: Augusztus 29-i túra képekben (Dunakanyar)
Téry Ödön Túra Club - © 2008 - 2024 - teryodonturaclub.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés