Téry Ödön Túra Club

Túratársaságunk 40 évvel ezelőtt alakult, és a mai napig működik kb 50 fővel. Fő tevékenységünk a gyalogos turizmus, szeretjük és óvjuk a természetet. Ezen az oldalon megpróbálunk röviden beszámolni a látottakról, kedvet csinálni a természetjáráshoz.

Az év utolsó többnapos programja nagyon kellemes őszi időben indult, pénteki napon, ragyogóan sütött a nap. Sajnos az eredetileg kinézett vonatot nem tudtuk igénybe venni a vörös iszapömlés miatt, így kerülő úton, Győr felé vonatoztunk 4 órán keresztül, egyszeri átszállással. Délután 3 órára értünk Sümegre. Mivel szállásunk a vonattól kb 3 kilométerre esett, a házigazdák 3 kocsival várták a 15 embert, és csomagokkal együtt célállomásig szállítottak. Rövid időn belül sikerült a szállást elosztani, igaz, nem egy helyen, hanem 2 házban, de azért így is próbáltunk minél több időt egymás társaságában eltölteni, főleg a napi program keretében és a mindennapi együttöltött vacsora idején. Érkezésünk napján már csak a szállás környékét sikerült körbesétálnunk időhiány miatt. Szombaton busszal átmentünk Zalaszántóra, onnan indult a gyalogtúra Tátika várához. Csodálatos őszi színek mellett kellemes napsütötte időben vezetett utunk a Bakonyi erdőn át. A jelzések nem voltak túl frissek, sőt helyenként az utat is keresni kellett, de szerencsésen eljutottunk a várromhoz, amit restaurálnak, szépen felújítják, amit lehet. Szép kilátás nyílt a környező hegyekre és településekre a 431 méter magas csúcsról. A közlekedés ritkasága miatt 11 után indultunk el a túrára, így a kitűzött 15 km-t nem tudtuk teljesíteni, sajnos lemondtunk a Sztupa megtekintéséről, és visszatértünk Zalaszántóra, ahol sikerült megtekintenünk a Mézeskalács múzeumot, végighallgatva a helyi lelkes ismertetést. Kellemesen elfáradva fogyasztottuk el vacsoránkat a szálláshelyünkön. Vasárnap busszal átmentünk Tapolcára, ahol első állomásként megnéztük a tavas barlangot. Párosan lehetett a ladikokkal haladni a szűk barlangjáratokban, a kristálytiszta tóban, ami alulról megvilágítva igazi élményt adott, és sikeresen megúszta mindeni vízbeesés és egyéb előre nem látható kaland nélkül. Ezt követően körbesétáltuk a nagyon hangulatos Malom tavat, csodálkoztunk a benne levő "szép kövér" halaktól. Kellemes séta után érkeztünk ismét szállásunkra, ahol vacsora után összejövetelt tartottunk jó hangulatú, kötetlen beszélgetés mellett. Hétfőn reggel ködös, esőre hajló idő mellett megtekintettük a Sümegi várat, amit szintén restaurálnak, nagy erőkkel folyik a felújítás. Az eső már akkor kezdett el cseperegni, amikor a vonatállomásra értünk, hogy hazafelé vegyük az irányt. Sajnos gyorsan eltelt a négy nap, a kellemes időben, jó társaságban.

(írta: Dobos Ildi)

Cégér és vár

Püspöki palota és vár:

Püspöki palota és vár

Csoportkép a színes erdőben a Tátika vára felé:

Csoportkép a szíves erdőben a Tátika vára felé

Csoportkép ugyanott

Tátika vára

Szent Vendel kápolna Zalaszántó:

Szent Vendel kápolna

Tapolcai barlang előtt a csoport egy része:

Tapolcai barlang előtt

Evezés

Versegi Károlyné Márti képei:

2021222324

Oldal: Október 22-25-i túra képekben (Sümeg)
Téry Ödön Túra Club - © 2008 - 2024 - teryodonturaclub.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés