Téry Ödön Túra Club

Túratársaságunk 40 évvel ezelőtt alakult, és a mai napig működik kb 50 fővel. Fő tevékenységünk a gyalogos turizmus, szeretjük és óvjuk a természetet. Ezen az oldalon megpróbálunk röviden beszámolni a látottakról, kedvet csinálni a természetjáráshoz.

A mai napra csak egy rövid túrát terveztünk két egymáshoz közeli, de elég rejtett helyszínre,. Először a Rókahegyre kapaszkodtunk fel, az egykori kőfejtőbe. Valaha innen nagyon sok követ hordtak el fővárosunk építésére, szépítésére, Ma már természetvédelmi terület a város fölé emelkedő „tájseb”. Különös vadregényes hangulatával meglepően csodálatos élményt nyújt, mintha nem is a főváros határában, hanem valahol nagy hegyek közt lennénk. Nem beszélve a gyönyörű kilátásról, amiben részünk volt a szerencsére tiszta időben. Innen leereszkedtünk Békásmegyer Ófalu felé. Az előző éjszakai eső miatt kicsit nedves volt a meglehetősen bozótos út, látszik, hogy ritkán járják. Hamarosan elértük a lakott területet és rövid séta után a tájban rejtőzködő Gőtés-tavat. Ez egy kicsi, de hangulatos zöld terület Ófalu és a nagy lakótelep között. Szintén védettség alatt áll különleges élővilága miatt. A kis tavacskák melletti padokon jól esett a pihenés. Gyönyörködtünk a vadkacsákban, hallgattuk a békák brekegését. De jó, hogy ezt a kis gyöngyszemet lelkes természetvédők megmentették a pusztulástól Ennyi volt a túra, rövid, de szép élményekkel gazdagodtunk. (írta: Kerék Katalin, a képeket köszönjük Versegi Károlyné Mártinak)

Oldal: Május 9-i túra képekben (Csillaghegy)
Téry Ödön Túra Club - © 2008 - 2024 - teryodonturaclub.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés